• מה זה "מיקור חוץ"?

    מיקור חוץ (Outsourcing) היא שיטת ניהול עבודה במסגרתה מוציאה חברה חלק מפעילותה לספק חיצוני המתמחה בקטע עבודה זה. אותו ספק מתפקד כקבלן משנה, "צד שלישי", ובדרך כלל שירותיו נדרשים לעבודות שאינן חלק מפעילויות הליבה של החברה. 

    שיטה זו מאפשרת לכל צד לעסוק בתחום התמחותו – החברה בפעילויות המאפיינות אותה, וספק מיקור החוץ בתחום בו הוא מתמחה. בדרך זו מבצע כל צד את מה שהוא טוב בו ומתמקד בו.

    הביקוש והשימוש במיקור חוץ עלה במקביל להתפתחות תחומי ההיי-טק וה-(IT (Information Technology בתחילת המאה ה-21. כשהעולם הופך ל"כפר גלובלי" וסביבת העבודה דינמית ומשתנה תדירות, ירד הצורך בריכוז תחומים ואגפים במקום גיאוגרפי אחד. במקביל, עלה הצורך בעובדים מקצועיים, זמינים ובעלויות סבירות, שיחסכו מחברות את הזמן והכסף הכרוכים בהתמקצעות בתחום חדש. 
    אבל ענפי ההיי-טק אינם היחידים הנהנים ממיקור חוץ איכותי. בישראל, גם תחומים כמו ניקיון ושמירה מבוצעים על ידי מיקור חוץ – עובדי קבלן של חברות כוח אדם.

  • יתרונות במיקור חוץ

    זול יותר. העסקת עובדים מן החוץ לשם מטרה מוגדרת, לעתים לפרק זמן מוגבל, תהיה זולה יותר למעביד מאשר העסקת עובדים מתוך החברה שיבצעו את אותה העבודה בדיוק.

    העבודה איכותית יותר. כשאתה מעסיק מקצוענים אתה מקבל עבודה מקצועית. שיטה זו עדיפה למעביד על פני השקעת משאבים רבים בהכשרה ולימוד של עובדים מן החברה לבצע את העבודה האמורה.

    תוצאות מהירות. העובדים במיקור חוץ משתלבים במהירות ובזריזות, כיוון שהם מכירים את העבודה שלשמה נשכרו. לעומת זאת, הכשרת עובדים מן החברה לוקחת זמן רב – וזמן כידוע הוא כסף.

    התמקדות בפעולות הליבה. כל צד ממלא חלקו ומבצע את העבודה בה הוא מתמחה – ובעיקר לא נאלץ לבצע עבודה בה הוא אינו מתמחה.

    מדידה אמיתית של יחסי עבודה. המעביד יכול לקבל מושג מדויק יותר כמה עולה לו לבצע את העבודה אותה הוציא למיקור חוץ. כך קל יותר להעריך את התמורה אותה הוא מקבל ביחס להשקעה כספית או ביחס של זמן – תועלת.

    התאמה טובה של עובדים לעבודה הנדרשת. הוצאת עבודה למיקור חוץ מאפשרת גמישות גבוהה יותר עם כוח האדם. למשל, ירידה בהזמנות מאפשרת צמצום כוח האדם בצורה קלה ומהירה ביחס לעובדים מתוך החברה. וכך גם להיפך – הגדלת מצבת כוח האדם במקרה הצורך.

     

     

  • מיקור החוץ של נר פרויקטים

    חברת נר פרויקטים מתמחה בשירותי מיקור חוץ בתכנון, הקמה, ניהול ותפעול פרויקטים שונים בפרישה ארצית.

    החברה מפעילה מספר חטיבות המעניקות פתרונות לוגיסטיים לחברות וארגונים במגוון רחב של תחומים.

    חטיבת מחסנים ולוגיסטיקה ותפעול קווי ייצור. ניהול מחסנים באופן ממוחשב או ידני), קבלת ושליחת סחורה, ניהול קווי ייצור ואריזה, ניהול מערכות אוטומציה, ביצוע שירותי טיפול ואחזקה, ועוד.

     חטיבה ביטחונית. תפעול קווי ייצור ופיתוח במפעלים ביטחוניים ברמת סיווג גבוהה, ניהול ותפעול חדרים נקיים בטכנולוגיה מתקדמת, ניהול עבודות בכלי טיס בלתי מאוישים, צביעת מטוסים צבאיים ואזרחיים, ועוד.

    חטיבת צביעה תעשייתית. צביעת מתקנים, צנרת, משטחים וציוד, עבודות צביעה בגובה, ביצוע עבודות בגובה (כולל מנופים), וכיו"ב.

    חטיבת ניהול פרויקטים. תפעול וניהול פרויקטים זמניים ממגוון רחב של סוגים, החל מטעינת מחסנים וכלה בליווי בעלי מוגבלויות.

    חטיבת טיוב נתונים. הקלדת נתונים, ביצוע מערך סקרים, השבחת מאגרי נתונים ועוד.

 

פנה/י אלינו ונוכל להתאים עבורך את השירות הנדרש